Igen, ez szerintem jó gondolat. Önmagában a kocsi tömegének növelése az nem elég indoklás, hiszen e miatt nő a tapadás de arányosan a visszahúzó gravitációs erő is. A súlyeloszlás megváltozása viszont valóban jobban megnövelheti a hátsó kerekekre ható nyomóerőt és így a tapadást. Valódi esetben annyi is elég lehetne, hogy a sofőr melletti ember hátraül. Tanulságos, hogy én sohasem vezettem és kocsim sem volt, és talán e miatt a súlyeloszlás kérdése eszembe se jutott.
Hát én elsőként arra gondolnék hogy a tömegközéppont túlságosan elől van és ezért nem elég a nyomóerő ahhoz hogy tapadjon.
VálaszTörlésBardi Csaba
Igen, ez szerintem jó gondolat. Önmagában a kocsi tömegének növelése az nem elég indoklás, hiszen e miatt nő a tapadás de arányosan a visszahúzó gravitációs erő is. A súlyeloszlás megváltozása viszont valóban jobban megnövelheti a hátsó kerekekre ható nyomóerőt és így a tapadást. Valódi esetben annyi is elég lehetne, hogy a sofőr melletti ember hátraül. Tanulságos, hogy én sohasem vezettem és kocsim sem volt, és talán e miatt a súlyeloszlás kérdése eszembe se jutott.
Törlés